処方せん調剤

(English follows)

トモエ薬局・本町店

〒184-0004 東京都小金井市本町1−5−12朝日パリオ小金井ハイツ1階

電話番号: 042-387-7911 FAX番号: 042-387-7911

Email: info@tomoe.tokyo (Japanese / English)

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お薬をお渡し後のフォローアップ等に当店LINE公式のメッセージ機能をご利用いただけます

  • 提供サービス: 処方せん調剤・在宅訪問・医薬品販売・小売販売・医薬品相談
  • ご利用可能決済: 現金・クレジットカード決済・QR決済・交通系IC
  • クレジットカード・QR決済・交通系IC対応ブランド:

Visa, Mastercard, JCB, American Express, Diners Club, Discover, PayPay, d払い, 楽天ペイ, au Pay, Apple Pay, QUICK Pay, iD, Alipay, WeChat Pay, Union Pay, Smart Code Jcoin, Coin+, Kitaka, talca, SUGOCA, Suica, monaca, nimoca, PASMO, ICOCA, はやかけん

  • 災害時・新興感染症発生時に対応可能な体制を確保しています
  • オンライン資格確認システムを通じて患者様の診療情報・薬剤情報を取得し、調剤・服薬指導等を行う際に当該情報を閲覧し、活用しています
  • マイナンバーカードの健康保険証利用の促進、医療DXを通じて質の高い医療を提供することに取り組んでいます
  • 電子処方箋や電子カルテ情報共有サービスを活用するなどし、医療DXに係る取組を実施しています
  • マイナ保険証ご利用可
  • オンライン服薬指導可
  • キヨーレオピン正規販売店

かかりつけ薬剤師の申込はこちら

→詳細はこちらのページをご参照ください。

在宅訪問の申込はこちら

→詳細はこちらのページをご参照ください。

地域と共に34年。

私たちは小金井の“まちのかかりつけ薬局”です。

東京都小金井市で薬局を開いてから34年。
処方せん調剤を中心に、地域の皆さまの健康を支える薬局として、
この街と共に歩んできました。

私たちの原点は、「顔が見える薬局」であること。
ただ薬をお渡しするだけでなく、一人ひとりの声に耳を傾け、
生活に寄り添ったサポートをすることを大切にしてきました。


■ 地域に根差した薬局として

1990年代の創業当初から、「お薬を通じた安心のある暮らし」を届けるために、
高齢の方からお子さま連れのご家族まで、幅広い世代の方々と関わらせていただいてきました。

ご家族三世代で通ってくださっている方や、
「学生時代から利用していて、今は自分の子どもと一緒に来ています」と話してくださる方もいらっしゃいます。

私たちの薬局は、大きなチェーン薬局ではありません。
だからこそ、患者さまとの“信頼関係”を一番大切にしています。


医療・介護との連携も、丁寧に

地域包括ケアが重視される今、薬局も「まちの医療チーム」の一員として、
医師や訪問看護師、ケアマネジャーの方々と連携しながら、
患者さまの在宅療養や健康管理に携わっています。

かかりつけ薬剤師制度や在宅訪問サービス等の仕組みも導入しながら、
“選ばれる薬局”ではなく“信頼される薬局”を目指しています。


医療DXで、より便利に、より快適に

紙の処方せん、長い待ち時間、移動の不便さ…。
こうした日々の「小さなストレス」にも、テクノロジーの力で応えたい。

私たちの薬局では、以下のような医療DXの取り組みを積極的に導入しています:

  • マイナンバーカード電子処方箋の受け付け対応
     → 処方せんのご持参が不要になります(処方せん控えを除く)。システムから電子処方箋にアクセスし、処方内容を確認します。
  • オンライン服薬指導(準備中です)
     → スマホやパソコンから薬剤師による説明を受け、薬は自宅に配送。通院が難しい方に最適です。
  • LINEフォローアップサービス
     → LINE公式のメッセージ機能を通じて、処方後に薬剤師に質問等ができます。
  • LINEファストトラックサービス
     → LINEで処方せん画像を送るだけ。来局前に調剤が済んでおり、待ち時間が大幅に短縮されます。

これらのサービスは、高齢の方や子育て世代、在宅医療を受けている方、
そして忙しいビジネスパーソンや留学生など、多様なライフスタイルに寄り添う形で機能しています。


世界からの患者さんも、地域の仲間です

多言語対応薬局としての挑戦

今、日本には年間数千万人の外国人観光客が訪れ、さらに移民・在留外国人の数も年々増加しています。
ですが言語の壁のために、必要な医療を受けられない方が少なくありません。

だからこそ、私たちはスローガンとして”Healthcare is a human right.(医療は人権)”を掲げ、
薬局の多言語化に取り組んでいます。

英語などの主要言語を中心にAI・CATツールを導入し、外国語話者の方にも安心して薬を受け取っていただける環境を整えていきます。

これは単なるサービス拡充ではなく、「誰ひとり取り残さない」医療の実現への第一歩です。


これからも、小金井と共に

これまでの34年、そしてこれからの未来も。
私たちは地域の中で、患者さまと同じ目線で、同じ時間を歩みながら、
健康に関する「ちょっとしたこと」を気軽に相談できる存在でありたいと考えています。

お薬のこと、健康のこと、暮らしの中の小さなお困りごとまで。
どうぞ、気軽にお声がけください。


Tomoe Pharmacy, Honmachi Branch

Asahi Palio Koganei Heights 1F, 1-5-12 Honmachi, Koganei-shi, Tokyo 184-0004, Japan

Phone: 042-387-7911 FAX: 042-387-7911

Email: info@tomoe.tokyo (Japanese / English)

Official LINE: LINE

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You can use our official LINE message for follow-up after you receive your medication.

  • Services offered: Prescription dispensing, the home visit, the family pharmacist (ongoing personal pharmaceutical consultation), pharmaceutical and retail sales
  • Accepted Payments: Cash, Credit Card, QR Payment, Traffic IC
  • Brands accepted:

Visa, Mastercard, JCB, American Express, Diners Club, Discover, PayPay, d払い, 楽天ペイ, au Pay, Apple Pay, QUICK Pay, iD, Alipay, WeChat Pay, Union Pay, Smart Code Jcoin, Coin+, Kitaka, talca, SUGOCA, Suica, monaca, nimoca, PASMO, ICOCA, はやかけん

  • We have a system in place to respond to disasters and outbreaks of emerging infectious diseases.
  • We obtain patients’ medical and drug information through an online eligibility verification system, and view and utilize such information when dispensing medications and providing drug guidance.
  • Promoting the use of health insurance cards with “my number card” and providing high quality medical care through medical DX
  • We are implementing initiatives related to medical DX, including the use of electronic prescriptions and electronic medical record information sharing services.

  • Authorized Kiyoleopin Distributor
  • Minor insurance card accepted
  • Online medication instruction available

Click here to apply for The Family Pharmacist.

→For more information, please click here.

Click here to apply for The home visit.

→For more information, please click here.

34 years with the community

We are Koganei’s “family pharmacy”.

It has been 34 years since we opened a pharmacy in Koganei City, Tokyo.

We have walked together with this city as a pharmacy that supports the health of everyone in the community, focusing on prescription dispensing.It has been 34 years since we opened a pharmacy in Koganei City, Tokyo.

We have walked together with this city as a pharmacy that supports the health of everyone in the community, focusing on prescription dispensing.

Our starting point is to be a “face-to-face pharmacy.

We have always emphasized the importance of listening to each individual and providing
support for their daily lives, rather than simply handing out medicines.Our starting point is to be a “face-to-face pharmacy.

We have always emphasized the importance of listening to each individual and providing
support for their daily lives, rather than simply handing out medicines.


A community-based pharmacy

Since our founding in the 1990s, we have been involved with people of all ages, from the elderly to families with children, in order to deliver “a life with peace of mind through medicine.

Some of our customers have three generations of family members who have been coming to us or
tell us that they have been using our pharmacy since they were in school and now come with their own children.

We are not a large chain pharmacy.

That is why we place the utmost importance on the “relationship of trust” with our patients.


Cooperation with medical and nursing care


In this time of emphasis on comprehensive community care, pharmacies, as a member of the “community medical team,” are involved in the home care and health management of patients in cooperation with physicians, visiting nurses, and care managers.

We aim to become a “trusted pharmacy” rather than a “pharmacy of choice” by introducing systems that respond to the changing times, such as the family pharmacist system and the home visit services.


Medical DX for more convenience and comfort

Paper prescriptions, long waiting times, inconvenient transportation….

We want to respond to these daily “small stresses” with the power of technology.

Our pharmacies are actively introducing the following medical DX initiatives

  • Support for accepting “my number card” and electronic prescriptions
    → You no longer need to bring your prescription (except for the prescription receipt).Access electronic prescriptions from the system and confirm prescription details.
  • Online Medication (coming soon)
    → Receive explanations from a pharmacist via smartphone or computer, and have the medication delivered to your home. Ideal for those who have difficulty visiting the hospital.
  • LINE Follow-up Service
    → Through the official LINE message, you can ask questions to the pharmacist after prescribing.
  • LINE Fast Track Service
    → Simply send an image of your prescription on LINE. The prescription will be dispensed before you come to the pharmacy, greatly reducing waiting time.

These services function in a way that caters to diverse lifestyles, including the elderly, those raising children, those receiving home health care, and busy businesspeople and international students.


Patients from around the world are also members of our community.

Challenges as a Multilingual Pharmacy -Acting is believing-

Today, Japan receives tens of millions of foreign tourists annually, and the number of immigrants and foreign residents in Japan is increasing every year.

However, due to language barriers, many people are unable to receive the medical care they need.Today, Japan receives tens of millions of foreign tourists annually, and the number of immigrants and foreign residents in Japan is increasing every year.

However, due to language barriers, many people are unable to receive the medical care they need.

That is why we are working to make our pharmacy multilingual with the slogan “Healthcare is a human right.”

We will introduce AI and CAT tools, mainly in English and other major languages, to create an environment where foreign language speakers can receive medicines with peace of mind.

This is not merely an expansion of our services, but the first step toward realizing medical care where “no one is left behind.


We will continue to work with Koganei.

For the past 34 years, and for the future as well.

We want to be a presence in the community where our patients feel they can easily consult with us about “little things” related to their health.

Please feel free to contact us. We can help you with your medications, your health, and even small problems in your daily life.


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