ご案内

LINE公式でご相談 Follow Up Service on LINE

お薬を渡して終わりじゃない。

LINEでつながる、あなた専用のアフターサポート

 

 

 

(English follows)

LINE公式アカウントを友だち追加して、あなたの健康をもっと安心に。

お薬を受け取ったあとも、「副作用が気になる…」「飲み方これで合ってる?」「体調が変わったけど、薬のせいかな?」といった不安は尽きませんよね。

そんなとき、薬局に行かなくても、気軽に相談できるのが
当店のLINEフォローアップサービスです。
薬剤師がLINEであなたの体調やお薬の使用状況を丁寧に確認し、安心して治療を続けられるようにサポートいたします。

LINEフォローアップの魅力

 

気軽に相談できる

LINEだから、電話のような時間の制約がなく、気になったときにすぐ相談。
ちょっとした疑問や体調の変化も、見逃さずサポートできます。

あなた専用の薬剤師が対応

「どんな薬だっけ?」「前もこの症状出たけど…」という情報も、あなたを継続的に担当している薬剤師が把握しているので、安心感が違います。

体調の変化に早く気づける

LINEを通じて服薬状況や副作用の有無を確認することで、問題があればすぐ医師との連携や処方変更の提案が可能です。

離れて暮らすご家族にも安心

ご家族の方に処方内容や服薬方法をご説明することも可能です。高齢のご両親やお子さまを見守る手助けにもなります。

フォローアップの内容(例)

 

  • 飲み忘れや飲み方の確認
  • 副作用や気になる症状の有無
  • 他のお薬やサプリメントとの飲み合わせ相談
  • 体調の変化のヒアリング
  • 必要時は医師への情報提供

ご利用はカンタン

 

以下のバナーをクリックして、当店のLINE公式アカウントをフォローしてください。

友だち追加

その後は直接メッセージをお願いいたします。ご相談の際には患者様のお名前を記述してください。

当店の処方せん調剤サービスをご利用になられた方であれば追加費用なくご利用いただけます。

なお、継続的な薬学相談や服薬サポートをご希望の方は、当店でかかりつけ薬剤師の申込をお願いいたします。

「薬をもらって終わり」ではなく、「薬を使ってよくなる」まで。
それが私たちのフォローアップサービスです。

Our service does not end when we give you your medicine.

Connect with us on LINE for your exclusive after-care support.

 

Follow our official LINE account to ask about your medication.

Even after you receive your medication, we will be happy to answer questions such as “I’m worried about side effects…”, “Is this the right way to take it?”My physical condition has changed, but is it because of the medication?”There is no end to the anxiety.

In such cases, you can easily consult with us without going to a pharmacy.

Our LINE follow-up service.

Our pharmacist will carefully check your condition and medication usage on LINE to help you continue your treatment with peace of mind.

LINE Follow-up Service

 

Feel free to consult with us.

Because it’s on LINE, there are no time constraints like there are on the phone, so you can consult with us whenever you are concerned.

You can consult with us whenever you have a question or a change in your health condition.

Your own personal pharmacist will be available to you.

What kind of medicine is it?”The pharmacist who is in charge of you on an ongoing basis will know the information such as “I had this symptom before, but…”, so you will feel a sense of security.

You can notice changes in your health condition earlier.

By checking the status of medication and side effects through LINE, if there is a problem, it is possible to immediately collaborate with the doctor and propose a change in prescription.

For families living far from each other

We can also explain prescriptions and medication instructions to family members. We can also help watch over elderly parents and children.

Follow-up examples:

 

  • Prevention of forgetting taking medicines
  • Check for how to take medications
  • Check for side effects or worrisome symptoms
  • Consultation on taking other medications
  • Hearing about changes in physical condition
  • Providing information to physicians when necessary

Easy to use

 

Please click the banner below to follow our official LINE account.

友だち追加

After that, please message us directly. Please describe the patient’s name when you contact us.

This service is available at no additional cost to those who have used our prescription dispensing service.

The service is multilingual. Bilingual staff will respond to you if you write in English. We will use AI or CAT tools for other foreign languages.

If you would like ongoing pharmacy consultation and medication support, please apply for our family pharmacist service.

It’s not about “getting medicine and being done with it,” but about “getting better with it“.

That is our follow-up service.

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