ご案内

初診の方はこちら First Time Customer

 

 

 

 

 

 

(English follows)

初回ご利用の方は、問診票にご記入をお願いいたします。店舗内・もしくは事前にオンラインでご提出いただけます。オンラインでのご提出をご希望の方はこちらのフォームをご利用ください。

病院・診療所で発行された処方箋・お薬手帳・健康保険証もしくは健康保険証が紐づけられたマイナンバーカードを受付でご提出ください。

電子処方箋が発行されている場合は、

(1)マイナンバーカードで調剤を受ける場合: 処方箋の控えは不要です。

(2)資格確認書・健康保険証で調剤を受ける場合: 処方箋の控えをご提出ください。

なお処方箋の有効期間は発行から4日以内です。5日以上経過した場合は、再度診療した病院・診療所にて再発行をご依頼ください。

※外国語での領収書発行をご希望の方はスタッフにお声がけいただくか、メールもしくはLINEで当店にご連絡ください。英語以外の領収書は後日発行いたしますので、受取先のメールアドレスやご住所等をお知らせください。

当店LINE公式アカウントで事前に処方箋もしくは処方箋の控えをご送信いただくことで、お待ちいただくことなくお薬を受け取ることができます。詳細はLINEファストトラックをご覧ください

当店をご利用いただいたお客様は、無償のアフターケアサービスをご利用いただけます。お薬や処方内容にご質問がある方は、電話・FAX・email・LINE公式のチャット機能等で薬剤師に直接ご質問いただけます。

※処方せんの有無に関わらずご相談をご希望の方は、当店の”かかりつけ薬剤師“制度をご利用ください。いつでもLINE公式やEmail・電話で薬剤師に相談できるようになるほか、複数のクリニックや病院で処方される処方薬の一元化が可能となり、お薬手帳を1つにおまとめいただけます。

なお、外国語話者の方はemailもしくはLINE公式アカウントをご利用ください。英語に関してはバイリンガルスタッフが対応し、その他の言語に関しては高精度翻訳ツールやCATツール等を活用しご回答いたします。

現場スタッフは日本語話者のみとなります。お薬や処方内容、スタッフの説明の理解に不足があると感じる場合は、アフターケアサービスをご利用ください。

First time visitors will be asked to fill out a medical questionnaire. You may submit it in-store or online in advance. If you prefer to submit the form online, please use this form.

Please submit prescriptions issued by hospitals and clinics, your medication notebook (okusuri techo), and your health insurance card or “my number card” to which your health insurance card is linked at the reception desk.

If an electronic prescription has been issued,

(1)If you receive a prescription with your “my number card”: You do not need to submit a copy of your prescription.

(2) If you receive a prescription with a certificate of eligibility or health insurance card: Please submit a copy of the prescription.

Prescriptions are valid for 4 days after they are issued; if more than 5 days have passed, please ask the hospital/clinic where you were treated to reissue the prescription.

*If you would like us to issue a receipt in a foreign language, please ask our staff or contact us by e-mail or LINE. We will issue a non-English receipt at a later date. Please let us know the e-mail address, address, etc. of the recipient.

If you send us your prescription or a copy of the prescription in advance via our official LINE account, you can receive your medication without having to wait. Please see LINE Fast Track for details.

*If you would like to consult with a pharmacist regardless of whether you have a prescription or not, please use our “The Family Pharmacist ” service. In addition to being able to consult with a pharmacist anytime via official LINE, email, or phone, it is also possible to consolidate prescription drugs prescribed at multiple clinics and hospitals into a single medication book(okusuri techo).

Customers who visit our store can take advantage of our free aftercare service. If you have any questions about your medication or prescription, you can ask our pharmacists directly by phone, fax, email, or the official LINE chat function.

If you are a foreign language speaker, please use the official email or LINE account. Bilingual staff will respond to questions in English. For other foreign language speakers, we will use a high-precision translation tool as well as CAT tools to answer the questions.

On-site staff are Japanese speakers only. If you feel that you do not understand the medication, the prescription, or the explanation given by our staff, please use our aftercare service.

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